Back

Auteur detail

Home

Fred van Raaij

Universiteit van Tilburg
Onderwerpen: Corporate governance, Financiële markten

Fred van Raaij is hoogleraar economische psychologie aan de Universiteit van Tilburg. Hij studeerde bedrijfspsychologie en data-analyse aan de Rijksuniversiteit Leiden. Daarna was hij verbonden aan de Universiteit Twente en vanaf 1972 aan de Universiteit van Tilburg. Hij promoveerde in 1977 aan de Universiteit van Tilburg op het proefschrift Consumer Choice Behavior: An Information Processing Approach. Daarna was hij verbonden aan de Department of Business Administration van de University of Illinois in Urbana-Champaign (USA) en van 1979 tot 2000 aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam als hoogleraar Economische Psychologie en Marketing Management. Sinds februari 2000 is hij hoogleraar Economische Psychologie aan de Universiteit van Tilburg. Hij is onderzoeker bij CentiQ, een platform geïnitieerd door het Ministerie van Financiën voor onderzoek naar kennis en motivatie van consumenten m.b.t. financiële producten. In mei 2006 ontving hij een eredoctoraat van de Helsinki School of Economics (Finland). Hij heeft artikelen gepubliceerd in de Journal of Consumer Research, Journal of Economic Psychology, Psychology & Marketing, International Journal for Research in Marketing, European Journal of Marketing, Advances in Consumer Research en Nederlandstalige tijdschriften.

Persoonlijke website

Gerelateerde artikelen

© copyright 2016 Mejudice
Privacybeleid Voorwaarden voor gebruik